ترکیب پرده پارچه ای با پرده های تزئینی
چگونگی ترکیب پرده پارچه ای با پرده های تزیینی

چگونگی ترکیب پرده پارچه ای با پرده های تزیینی برای پنجره های کوچک

هنگامی که به ترکیب چیزها فکر می کنیم، ترکیب دو چیز “خوب” معمولا نتیجه بهتری می دهد. با این حال ترکیب اشتباه ممکن است فاجعه آمیز باشد. جهان آشپزی را در نظر بگیرید، ترکیب مواد تشکیل دهنده مناسب در اندازه مناسب باعث خوشمزگی غذا می شود. اگر این مواد به درستی با هم ترکیب نشوند شاهد نتیجه دیگری خواهیم بود. شما نیاز به علم زیباشناسی دارید تا بتوانید هماهنگی در دنیای دکور خانه و مبلمان را درک کنید. یک نمونه ساده ترکیب صحیح ملحفه تخت با بالشت هاست یا حتی انتخاب میز نهارخوری با صندلی های اطراف آن. ما در جهانی زندگی می کنیم که “هماهنگی” اصل مهمی از آن را تشکیل می دهد.

در دنیای دکور خانه، ترکیب پرده پارچه ای با پرده های تزئینی (بلایندها) بسیار رایج است. اما چگونه می توانیم ترکیب مناسبی انتخاب کنیم؟ ما پیشنهاداتی برای شما ارائه کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

1- نوع مناسب بلایند را انتخاب کنید

ترکیب زبرا و پارچه ای

 

پرده زبرا و شید رول ها گزینه های محبوبی هستند، هم چنین کرکره ها و شید های لانه زنبوری. همه این پرده ها یک مزیت دارند و آن این است که می توانید به راحتی با پرده های پارچه ای آن ها را ترکیب کنید و هماهنگی مناسب و ظریفی با دکور خانه شما ایجاد می کنند. به این نکته توجه کنید که قبل از اعمال هرگونه تغییری بهتر است روی رنگ و طرح پارچه خود تمرکز کنید.

کرکره های چوبی و آلومینیومی از موادی هستند که در دکور خانه های معاصر زیاد استفاده می شوند. اگر می خواهید دکور رنگی زیبایی داشته باشید می توانید به اتاق خود چند رنگ زنده مانند نارنجی و آبی اضافه کنید. انتخاب رنگ کرم و سفید برای پرده های پارچه ای اتاق مناسب به نظر می رسند.

 

2- هر دو نوع پرده را طرح دار انتخاب نکنید!

کرکره چوبی و پارچه ای

انتخاب دو پرده طرح دار برای پنجره ای کوچک باعث می شود اتاق شما خسته کننده به نظر برسد. شما می توانید یکی از پرده ها را طرحدار انتخاب کنید و دیگری را ساده، هم چنین می توانید هر دو را ساده انتخاب کنید، اما به رنگ ها دقت کنید.

 

بیشتر بخوانید: به این دلایل پرده پارچه ای را انتخاب نکنید!

 

3- تزئینات پرده

یک راه عالی و رایج برای تزئین پرده استفاده از کراوات برای جمع کردن پرده هاست و البته در این حالت بهتر است بلایند های شما در حالت بسته باشند. این ترکیب ظاهری شیک به اتاق شما می دهد. میل پرده ها و کتیبه ها می توانند تزئینات دیگری برای پنجره شما باشند.

 

4- آرامش اتاق را حفظ کنید

ترکیب شید و پارچه ای

این عالی است که پرده ای انتخاب کنید که زیبایی خانه شما را چند برابر کند با این حال باید دقت کنید که نباید آرامش و راحتی اتاق را از بین ببرید. پیش از این که برای پرده انتخابی داشته باشید که حس و حال اتاق شما را تغییر دهد بهتر است اولویت های خود را در نظر داشته باشید. برای مثال این پرده ها چه میزان نوری را می توانند کنترل کنند؟ آیا باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند؟ آیا شستشوی راحتی دارند؟ می توانم آن ها را به تنهایی نصب کنم؟ آیا مقاوم به گرد و غبار هستند؟ این ها نمونه سوالاتی هستند که بهتر است قبل از انتخاب پرده در نظر بگیرید.

 

5- پرده های یکسان برای کل اتاق های خانه انتخاب نکنید

هر اتاقی متفاوت است و یک مدل پرده تاثیر یکسانی روی همه اتاق ها ندارد. برای مثال اتاق خواب و اتاق مطالعه مکان هایی هستند که به حریم خصوصی و راحتی نیاز دارند. بعضی افراد ممکن است در اتاق نشیمن احتیاج به نور بیشتری داشته باشند و هم چنین نیاز به پرده های مقاوم در برابر رطوبت در آشپزخانه داشته باشند. شما باید دقت کنید که هر پرده ای که انتخاب می کنید مناسب فضای خاص هر اتاق باشد.

ترکیب پرده پارچه ای با پرده های تزیینی (بلایندها) انتخابی منحصر به فرد است و می توانند جذابیت زیادی به فضای خانه شما بدهند. قبل از خرید بهتر است کمی تحقیق کنید. با یک مشاور مشورت کنید، در اینترنت تحقیق کنید و از توانایی بصری خود در انتخاب بهترین ترکیب پرده پارچه ای با پرده های تزیینی استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

اگر علاقه مند به ترکیب زرد و طوسی برای پرده پذیرایی هستید این نوشته را از دست ندهید!

ایده هایی برای تزیین پذیرایی

چند وقت یک بار باید پرده‌ها و بلایندها را عوض کنیم؟